Інноваційна діяльність
Сьогодні інноваційність є однією з домінуючих тенденцій розвитку людства. З урахуванням цього нова освітня парадигма вибудовується на засадах збереження і розвитку творчої потенції людини, її спрямованості та самовизначення, стабільно активної життєдіяльності у змінних соціальних умовах, готовності до сприймання і вирішення нових завдань.
Інноваційна діяльність нашого дошкільного закладу реалізується системним впровадженням нових оригінальних технологій, в результаті яких підвищується ефективність роботи.
Використання ефективних методик та нових інформаційних технологій, які до того ж відповідають вимогам дидактики та вікової психології – запорука успіхів у навчанні і вихованні дітей різновікової групи.
Для створення сучасного інноваційного простору наші педагоги, які працюють на різновікових групах, зосередили свою діяльність на впровадженні таких інноваційних технологій:
-Технологія розвивального читання за методикою Л.Шелестової – локальний рівень / з 2007р./
-Навчання математичного напрямку на засадах інтегративно-діяльнісного підходу за науково-педагогічним проектом «Росток» (дошкільна ланка) – локальний рівень /з 2013р./
-Створення Школи майбутнього першокласника за науково-педагогічним проектом «Інтелект України» – локальний рівень /з 2013р./
-Проектна технологія «Культура добросусідства» за програмою «Український віночок» в рамках проекту «Розвиток міжкультурної освіти в Україні» – регіональний рівень /з 2016р./.
Технологія розвивального читання за методикою Л.Шелестової
1. Групи, в яких впроваджується модель – різновікова №2.
2. Вікові категорії дітей – від 3-х до 6-ти років.
Суть технології – викликати у дітей дошкільного віку інтерес до читання, використовуючи розвивальні завдання, вправи, ігрові ситуації; формування в дошкільників позитивної мотивації та емоційного ставлення до навчання, розширити у дітей уявлення про навколишній світ.
Переваги:
-Розвиток логічного мислення та інтелектуальних здібностей дітей у процесі навчання читання виконання інтелектуальних завдань, вправ, ігор;
-Розвиток мовленнєво-творчих здібностей, формування відповідних умінь і навичок злитого читання;
-Удосконалення артикуляції звуків та автоматизація їх у складах, словах, фразах;
-Розвиток фонематичного слуху та фонематичних процесів під час виконання ігрових завдань у поцесі колекційної роботи з дітьми-логопатами.
-Отримання емоційного задоволення від процесу читання
-Сприяння загальному розвитку дитини: інтелектуальному, мовленнєвому, сенсорному, моторики.
-Розвиток здібностей, характеру, досвіду, інтелекту, психофізіологічних властивостей (пам’яті, емоцій, відчуттів, сприйняття, мислення, почуттів, волі)
Результати реалізації програми:
-У дітей молодшого віку сформовані навички і вміння утворювати відкриті й закриті склади;
-У дітей середнього віку сформовані навички і вміння злитого читання односкладових, двоскладових і трискладових слів;
-У дітей старшого віку сформовані навички і вміння читати словосполучення, речення, короткі тексти.
-У всіх дітей сформована позитивна мотивація діяльності.
Технологія навчання математичного напрямку на засадах інтегративно-діяльнісного підходу за науково-педагогічним проектом «Росток» (дошкільна ланка)
/за адаптованою програмою «Математичний грайлик»/
1.Групи, в яких впроваджується модель – різновікова №2.
2.Вікові категорії – від 3-х до 6-ти років.
Основними завданнями даного курсу для дошкільнят є:
-Формування мотивації навчання, орієнтованої на задоволення пізнавальних інтересів, радість творчості.
-Розвиток образного мислення (відчуття, сприймання, уявлення).
-Формування прийомів розумових дій (аналіз, синтез, порівняння, узагальнення, класифікація, аналогія).
-Розвиток творчих здібностей, фантазії, уяви.
- Збільшення обсягу уваги і пам'яті.
-Розвиток мовлення, вміння висловлювати та обґрунтовувати свої судження
-Виховання інтересу до предмета і процесу навчання в цілому.
Курс математики "Грайлик" призначений для дітей 3-6 років, що навчаються у молодшій, середній, старшій та різновікових групах дитячих садків , але в рівній мірі може бути використаний і для індивідуальної роботи батьків з дітьми. Даний курс орієнтований на структурні та методичні особливості підручників з математики "Раз - сходинка, два - сходинка ..." для дітей 3-4 ,4-5, 5-6 років авторів Л.Г.Петерсон і Н.П.Холіної та підручники математики для початкової школи авторів М. Я. Віленкіна і Л.Г.Петерсон.
Результати інноваційної діяльності в цьому напрямку:
- Розвиток логіко-математичного мислення.
- Формування прийомів розумових дій (аналіз, синтез, порівняння, узагальнення, класифікація, аналогія).
- Збільшення обсягу уваги і пам'яті.
- Розвиток мовлення, вміння висловлювати та обґрунтовувати свої судження.
- Формування мотивації навчання, орієнтованої на задоволення пізнавальних інтересів, радість творчості.
- Виховання інтересу до предмета і процесу навчання в цілому.
Технологія «Створення Школи майбутнього першокласника за науково-педагогічним проектом «Інтелект України»
Академік М..Амосов писав: «Безумовно, рівень інтелекту дитини можна підвищити шляхом раннього навчання. Переконаний, що правильно організова¬на робота з дошкільниками може суттєво підняти ін¬телектуальний потенціал цілого народу».
У ході діяльності закладу з питань інтелектуального розвитку дошкільників багато знайдено і апробовано. Тож представ¬ляємо Всеукраїнський науково-педагогічний проект — «Інтелект України».
1. Групи, в яких впроваджується модель – різновікова №1.
2. Педагоги, які впроваджують, пройшли курсову підготовку в червні 2014року при КОІПОПК м.Біла Церква та отримали відповідні сертифікати.
Суть технології:
- впровадження в освітній простір системи пошуку, розвитку та педагогічної підтримки інтелектуально здібних дітей дошкільного віку.
- створення науково і методично обґрунтованої та експериментально перевіреної системи освіти для академічно обдарованих дітей дошкільного віку;
- оволодіння комплексом знань, умінь, навичок, необхідних для всебічного розвитку особистості.
- створення Школи майбутнього першокласника за науково-педагогічним проектом «Інтелект України», мета якої:
- Розвинути математичні здібності дітей, створити передумови для успішного засвоєння шкільного курсу математики.
- Сформувати навички раціонального читання, створивши передумови для успішного засвоєння предметів гуманітарного циклу.
- Розвиток мовлення, пізнавальних процесів дошкільнят з елементами навчання грамоти та використання математичного матеріалу,
- забезпечення наступності в роботі з дітьми дошкільного та молодшого шкільного віку,
- створення умов для адаптації при переході до шкільного навчання.
Для роботи з дошкільниками використовуються:
1 методичний комплект (підручники-зошити з друкованою основою) на кожну дитину,
2 посібники для вихователів, забезпечений комп’ютерною підтримкою (аудіо-, відеозаписами) та плакатами.
Проектна технологія «Культура добросусідства» за програмою «Український віночок. Київщина» в рамках Всеукраїнського проекту «Розвиток міжкультурної освіти в Україні»
Група, в якій впроваджується модель – різновікова група №1
Мета програмно-методичного комплексу «Культура добросусідства» –виховання у дитини пошани до батьків, їх культурної самобутності; до мови й національних цінностей країни мешкання і країни походження; до культур, відмінних від її власної; підготовка дитини до свідомого життя в демократичному суспільстві в дусі взаєморозуміння, миру, толерантності, дружби між усіма народами, етнічними, національними й релігійними групами.
Очікувані результати інноваційної діяльності:
- виховання основ духовної культури, формування морально-етичного ставлення до сім'ї, міста, Батьківщини, до природи рідного краю, мови;
- спонукання дитини до прояву співчуття, дбайливого ставлення, уважності до рідних і близьких людей;
- виховання шанобливого ставлення до людей і результатів їх праці, рідної землі, державної символіки, традицій;
- виховання шанобливого ставлення й пошани, добрих почуттів до людей інших національностей;
- ознайомлення з особливостями мови, побуту і традиціями людей, що мешкають на Київщині;
- формування почуття патріотизму, національної гордості;