12 обов'язкових завдань для дошкільника на карантин

Пропонуємо до уваги батьків та вихователів розвивальнізавдання  для розвитку навичок аналітичного, логічного, творчого мислення, довільної уваги, зорової пам’яті, дрібної моторики та загальної ерудиції.

Виконання запропонованих завдань сприятиме формуванню у дітей позитивного ставлення до навчання, вихованню впевненості у собі та своїх освітніх можливостях, що є важливою запорукою всебічного розвитку дитини та впевненого засвоєння нею шкільної програми в подальшому.

Вивчаємо дні тижня. Це завдання навчить дитину розрізняти дні тижня та пов’язувати їх із такими поняттями, як «вчора», «сьогодні», «завтра». Під час виконання завдання дитина вчитиметься орієнтуватись у часі, розвиватиме увагу, пам’ять та творче мислення.

Який малюнок наступний. Пропонуйте дитині, наприклад, знайому книжку з малюнками. Перед тим, як перегорнути сторінку, просіть дитину згадати/придумати, який малюнок буде наступним. Це сприяє розвитку логічного мислення дитини, адже під час його виконання вона використовуватиме такі логічні прийоми, як аналіз, синтез, порівняння, уяву тощо, визначатиме певні принципи та робитиме обґрунтовані умовиводи.

 

Вивчаємо місяці й пори року. Допоможіть дитині вивчити правильну послідовність місяців року та запам’ятати, які з них належать до календарних весни, літа, осені й зими, а також запам’ятати, за яким порядком змінюють одна одну різні пори року.

Читаємо по складах: завдання. Намагайтесь читати з дитиною по складах, просіть її відшуковувати знайомі склади у тексті. Виконання завдання вимагатиме від дитини залучення логіки, зорової пам’яті та просторового уявлення.

Тренуємо логіку: «Житла тварин». Вивчайте з дітлахами, хто і де живе. Воно дозволить потренувати логічне мислення, покращити навички мовлення, збагатити словниковий запас, а також сприятиме розвитку дрібної моторики.

Тренуємо пам’ять. Попросіть дитину запам'ятати певну послідовність предметів (наприклад, іграшок), потім приберіть одну або поміняйте місцями. Це один із засобів тренування зорової пам’яті вашої дитини, а також познайомить її із різноманітними предметами навколишнього світу.

Домалюй відсутні частини малюнка. Намалюйте з дитиною знайомий для неї предмет/тварину, але намалюйте без якоїсь частини. Дитина повинна відгадати, чого не вистачає. Цедопоможе дитині розвинути спостережливість і кмітливість, логічне та творче мислення, уміння робити умовиводи (індуктивні та дедуктивні) й ретельно аналізувати сюжетні елементи запропонованого зображення.

Вивчаємо різні погодні явища. Це завдання дозволить познайомити дитину із різними погодними явищами, потренувати її уяву, фантазію й асоціативне мислення, а також дрібну моторику та вміння підбирати потрібні кольори.

Вивчаємо чотири частини доби. Це завдання допоможе дитині краще зрозуміти таку одиницю вимірювання часу, як доба та її загальноприйнятий поділ на чотири частини – ранок, день, вечір, ніч, дасть можливість повторити, скільком годинам вона дорівнює, та порозмовляти про щоденні події в житті дитини, що відбуваються в кожній з її частин.

«Дні тижня»: розташовуємо за порядком. Ця вправа дасть змогу дитині в цікавій і ненав’язливій формі повторити назви днів тижня та їх порядок. Виконуючи завдання, дитина зможе запам’ятати правопис відповідних слів і порядкові номера днів тижня, розвиватиме навички читання, увагу, пам’ять, а також дрібну моторику та координацію рухів.

Розповідь у картинках: тренуємо логіку. Запропонуйте дитині скласти невеличку розповідь за знайомими (а згодом і не знайомими) картинками. Цей завдання дозволить розвивати логічне мислення та мовлення дитини, тренуватиме її увагу та розумове зосередження. Пронумерувавши малюнки, бажано в подробицях розповісти зображену історію. Якщо дитина матиме бажання, вона може наостанок все розмалювати.

Сортуємо на «холодне» і «гаряче». Показуйте дитині різні предмети, наприклад на кухні. Запитуйте, які предмети можуть бути гарячими і холодними. Ця вправа для дітей, які вчаться аналізувати оточуючий світ і систематизувати отриманні знання про нього. У завданні дванадцять зображень, які треба вирізати та розсортувати за категоріями «холодне» і «гаряче.